Takto nám náš zákazník zedefinoval problém ktorý má. Niekedy mu chodia emaily z gmail-u do jeho mailboxu s oneskorením aj niekoľko hodín. Zákazník používa emailový server Kerio Connect.

Najskôr sme potrebovali zistiť či ide o problém na serveri alebo klientovi. Pri emailoch sa to dá jednoduchou kontrolou hlavičiek emailu, kde je zaznamenaný čas kedy ho prijal každý jeden server po ceste. Bolo tam naozaj vidieť že email prišiel neskôr o viac ako hodinu. Ale pri inom emaily odoslanom z gmailu nebolo žiadne oneskorenie. Pri odoslaní testovacieho emailu z gmailu k zákazníkovi jeden email prišiel hneď, druhý meškal.

Takže evidentne je problém na serveri. Tam stačilo pozrieť do security logu a problém náhodných oneskorení z gmail-u bol odhalený.

[26/Sep/2016 11:39:15] IP address 209.85.215.68 found in DNS blacklist SORBS DNSBL, mail from <Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.; to <Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.; rejected

Problém je že niektoré IP adresy gmailu sa dostali na SORSR blacklist a kerio connect má v konfigurácií nastavené odmietanie emailov z tohto blacklistu.

Riešením je vypnutie týchto blacklistov, ale čo je efektívnejšie je zmeniť konfiguráciu tak aby neblokoval servery z týchto blacklistov ale len zvýšil emailu skóre o 2.

A zrazu všetko chodí ako má, problém bol identifikovaný a vyriešený.